Založ si blog

Vzhľad niekedy klame

Všetci sme sa natlačili dovnútra električky. Cestujúci sa predo mnou postupne usádzali a tak sa mi nakoniec poskytol pohľad na posledné miesto hneď za vodičovou kabínou. Pri okne som hneď zaregistrovala šišatú hlavu, malého tučného muža v šedých teplákoch a zamastenej vetrovke. Sedel takmer na dvoch sedačkách a pozeral do prázdna. Malý ruksak mal pri nohe a tak som sa zdvorilo opýtla:„Mohla by som sa posadiť?“ S odporom si pritiahol k sebe ruksak a začal na mňa poriadne zazerať. Sadla som si na úplný okraj sedačky tak, že mi pol chrbta trčalo do uličky.

Ešte že som mala so sebou noviny, v piatok sú zdarma-Manchester Evening News. Mladý muž dýchal akoby práve dostával erekciu. Preto som sa od neho ešte viac odsunula. Už sa viac nedalo, ešte trochu a asi by som sa pri zastavení električky prevrhla do uličky. Snažila som sa úplne si ho nevšímať. Celkom som sa začítala, lebo hneď na prvej strane bol článok o plánovanej investícii vo východnom Manchestri nazývanom Eastlands, v časti kde je štadión môjho obľúbeného futbalového tímu – Manchester City. Tento štadión je presne v tej časti Manchestru, ktorá bola srdcom Priemyselnej revolúcie. Okolo roku 1990 tam polovica obyvateľov poberala podporu od štátu. Jednoducho chudoba. Táto „chudoba“ sa navonok vyznačuje tým, že mladí muži nosia tepláky a ženy lacnú bižutériu a tiež zvyčajne ružové tepláky. Títo muži sa taktiež premávajú po meste s rukou v tých svojich teplákoch. Vždy keď niekoho takto vidím, snažím si pripomenúť, že tú ruku tam má preto, lebo je mu zima. Tu im hovoria:„Chavs.“ Po našom asi spodina. I napriek čudému dýchaniu môjho spolusediaceho, on v tých svojich teplákoch, svoju ruku nemal.

Bohatý šejk, ktorý vlastní Manchester City klub a ďalší investori sa spolu s mestom podujali investovať 1bilión libier do oblasti a vybudovať futbalový komplex s atrakciami. Veľmi ma to potešilo, lebo v roku 2007 tam investori chceli vybudovať druhé Las Vegas so superkasínom. Toto sa mi zdá omnoho lepšie. Asi nič nie je horšie ako super chudoba žijúca oproti superkasínu.

Vodič električky zapol mikrofón a vyhlásil: “Je mi to veľmi ľúto, ale musíte vystúpiť v Timperley. Táto elekrička tam končí, za mňou ide ďalšia. Prosím Vás, všetci si vystúpte v Timperley.“ Ako to dopovedal, mladý muž so šišatou hlavou sa na mňa obrátil a priamo sa spýtal:„Zmeškáš večeru?“ Pretože som žiadnu otázku neočakávala, spýtala som sa:„Prosím?“ „Zmeškáš večeru? Niekto ťa čaká a ty tam nebudeš načas,“ povedal. V pokuse o svoj najlepší anglický akcent som mu odpovedla: „ Nie, som v pohode.“ Nebola som veľmi úspešná lebo hneď zareagoval:„Odkiaľ si?“ „ Z Altrinchamu,“ odpovedala som. Úpenlivo, ale stále so skleneným výrazom sa na mňa pozrel a pokračoval:„ Ale, odkiaľ si?“ Usmiala som sa a povedla:„ Zo Slovenska.“ Bola som celkom rada, že ožil. Asi takú dlhú koverzáciu už dlho s nikým nemal.  Bola som zároveň rada, že mi nepovedal:„ Ty si z tých čo nám berú prácu.“

V chvate otvoril svoj ruksak a začal mi strkať pred nos fotografiu. Tá fotografia musela pre neho veľa znamenať. Bol na nej on, ale štíhlejší s prirodzeným úsmevom, viditeľne šťastný a iný veľmi dobre vyzerajúci muž. Spýtla som sa:„ Kto je to?“ Začal nezrozumiteľne mrmlať a ešte viac strkať fotku predo mňa. Zopakovala som:„ Kto je to?“ Mrmlajúc fotku zbalil a prestal so mnou hovoriť. Znovu som sa začítala do novín. Pred zastávkou na ktorej sme mali vystúpiť začal byť nepokojný. Keď som len čítala a čítala a nedvíhala som sa z miesta podľa jeho očakávaní, netrpezlivo sa na mňa obrátil a povedal:„ Rozumela si? Máme tu vystúpiť.“ Usmiala som sa zdvihla som sa zo sedačky. Keď sme všetci vystúpili, môj prísediaci sa postavil tesne na okraj plošiny. Keď sa električka priblížila, nelenil a zvolal mocným hlasom „Pozrite ľudia, dali nám tú novú električku.“ Všetkým ľuďom preletel cez tvár letmý úsmev, ale môj prísediaci ho určite mal aj vtedy keď do nej úplne šťastný a spokojný nastúpil.

Penta? Politici? Warhol?

09.02.2012

Nie je ľahké zarobiť peniaze. Je to umenie. Spomeňme si na Andyho Warhola – a jeho útlu knižku – Making Money, kde sa otvorene priznáva k láske ku peniazom. A taktiež aj známy citát: Making money is art and working is art and good business is the best art. (Zarobiť peniaze je umenie a práca je umenie a dobrý biznis je najlepšie umenie.) V Európe je veľa podobných [...]

Ako privatizujú Poliaci?

22.08.2011

Zaujal ma článok z 22 augusta o tom ako si FNM bude vyberať privatizačného poradcu na predaj 17 autobusových spoločností. Ako privatizácia prebieha v okolitých krajinách? Zoberme si Poľsko – aukcia a transparentný tender je tam samozrejmosťou už pár rokov (www.msp.gov.pl). Napríklad, keď už hovoríme o autobusových spoločnostiach a transparentnosti takto je to s [...]

Kňaz si vypýtal 10 eur po spovedi od 85 ročnej chorej ženy , že vraj na benzín.

08.04.2011

Stráca Katolícka cirkev na Slovensku zdravý úsudok? Pozerám sa na veci z pohľadu človeka, ktorý podrobuje i cirkevné rozhodnutia analýze a kritike. Viem, že toto bežní veriaci nerobia. Aspoň nie do takej miery, aby sa sťažovali v blogu v Pravde. Som z malej dediny Michalová pri Brezne. Nedávno bola naša dedina aj s ďalším územím začlenená do Rožňavskej [...]

Tádž Mahal, mReportér

Jeden z novodobých divov sveta, ktorý stavali viac ako dvadsať rokov. Majestátna stavba je považovaná za symbol Indie

19.03.2024 05:00

Nášmu mReportérovi sa podarilo zachytiť pekné zábery priamo z Indie.

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 15955x
Priemerná čítanosť článkov: 2279x

Autor blogu

Odkazy