Založ si blog

Kňaz si vypýtal 10 eur po spovedi od 85 ročnej chorej ženy , že vraj na benzín.

Stráca Katolícka cirkev na Slovensku zdravý úsudok?

Pozerám sa na veci z pohľadu človeka, ktorý podrobuje i cirkevné rozhodnutia analýze a kritike.

Viem,  že toto bežní veriaci nerobia. Aspoň nie do takej miery, aby sa sťažovali v blogu v Pravde.

Som z malej dediny Michalová pri Brezne. Nedávno bola naša dedina aj s ďalším územím začlenená do Rožňavskej diecézy.

Je to veľká zmena, ktorá mení to ako ľudia vnímajú svoje začlenenie v ich cirkevnom svete. Naša dedinka s Pohronskou Polhorou sú posledné obce pri prechode do Tisovca, čo je takmer Rimavská Sobota, alebo ako mi to voláme Maďare. My by sme snáď preto mali byť tí, ktorým to nevadí. Ale to nie je pravda, historicky, ekonomicky a kultúrne a i geograficky sme sa nikdy necítili touto časťou Slovenska.

To ako celý proces začal a ako pokračuje je na zamyslenie. Správanie biskupov sa podobá v tomto prípade známemu – Deľ a panuj. A v tomto ich postoji, oni sami pripomínajú feudálnych pánov, ktorí bez akejkoľvek konzultácie s veriacimi zmenili chod ich vlastnej cirkvi. Asi si ešte poriadne neprečítali Druhý Vatikánsky koncil.

Ja sama už do kostola nechodím, ako sa ľudovo povie, posledný krát ako som sa ocitla na omši, to bolo v Novembri 2010 na všetkých svätých a toto som sa tam dozvedela.

Bola to prvá omša nového Rožňavského kňaza. Šokovalo ma, že úvod do tejto veľkej zmeny zabezpečila Rožňavská diecéza cez kňaza, ktorý tam okrem iného vyhlásil. „nemám čas na slúženie všetkých omší, dajte mi peniaze do obálok, ja ich zoberiem a dám ich odslúžiť.“ Bolo mi jasné, že tento kňaz nemá poňatie čo to znamená pre komunitu tu odslúžiť omšu, že je to čas, kedy sa zíde celá rodina, že omša to nie je business v ktorom si kňazi povyberajú peniažky od naivných dedinčanov.

No ja osobne  som bola ešte viac pohoršená, keď som teraz prišla domov na týždeň a moja 85 ročná stará mama mi povedala, že pán farár ju chodí spovedať a pýta si stále 10 eur na benzín.

 Tento kňaz, ale neprišiel z konca sveta, ale len už spomínanej Pohronskej Polhory, čiže asi 2km vzdialenej. Neplatí ich (kňazov) štát, aby slúžili v svojej komunite?

Keď som tohto človeka videla v novembri za kancľom, ešte povedal túto vec: „keď neprší aspoň kvapká.“

To je pravda, asi to tak už odteraz bude aj pre svätú katolícku cirkev na Slovensku.

Penta? Politici? Warhol?

09.02.2012

Nie je ľahké zarobiť peniaze. Je to umenie. Spomeňme si na Andyho Warhola – a jeho útlu knižku – Making Money, kde sa otvorene priznáva k láske ku peniazom. A taktiež aj známy citát: Making money is art and working is art and good business is the best art. (Zarobiť peniaze je umenie a práca je umenie a dobrý biznis je najlepšie umenie.) V Európe je veľa podobných [...]

Ako privatizujú Poliaci?

22.08.2011

Zaujal ma článok z 22 augusta o tom ako si FNM bude vyberať privatizačného poradcu na predaj 17 autobusových spoločností. Ako privatizácia prebieha v okolitých krajinách? Zoberme si Poľsko – aukcia a transparentný tender je tam samozrejmosťou už pár rokov (www.msp.gov.pl). Napríklad, keď už hovoríme o autobusových spoločnostiach a transparentnosti takto je to s [...]

Ako putujú peniaze

18.05.2010

Na Kórejskej burze bolo v piatok zverejné, že kórejská firma Ace & Partners Corp, registovaná v Incheone v Južnej Kórei, ktorá vyrába a predáva elektronické zariadenia používané v mobilných komunikačných základňových staniciach, prevzala Britskú firmu Axis Network Technology Ltd z Aylesbury v grófstve Buckinghamshire, Anglicko. Kórejci zaplatili za firmu dohromady [...]

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

machaj

SNS vyzýva riaditeľa RTVS Machaja, aby sa vyjadril k svojmu majetkovému priznaniu

28.03.2024 15:05

Národniari zároveň oznámili, že sa v tejto súvislosti obrátia na príslušný výbor Národnej rady SR.

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 16012x
Priemerná čítanosť článkov: 2287x

Autor blogu

Odkazy